Рукописна та книжкова спадщина України | НБУВ Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
1.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Клименко, Е. С.
Музична знаменна рукописна книга кириличного письма XVI–XVII ст. у фондах Інституту рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського [Текст] / Е. С. Клименко // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2004. - Вип. 9. - С.188–202
Шифр журнала: Ж68592/2004/9

Файл:  rks_2004_9_16.pdf - 0 2.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Клименко, Е. С.
Основні принципи опису музичної знаменної рукописної книги кириличного письма ХІІ – початку ХХ ст. (за матеріалами Інституту рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського) [Текст] / Е. С. Клименко // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2005. - Вип. 10. - С.290–301
Шифр журнала: Ж68592/2005/10

Файл:  rks_2005_10_22.pdf - 0 3.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Клименко, Е. С.
Музичні знаменні рукописи поморської традиції в фондах Інституту рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського [Текст] / Е. С. Клименко // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2007. - Вип. 11. - С.200–213
Шифр журнала: Ж68592/2007/11

Файл:  rks_2007_11_15.pdf - 0 4.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Клименко, Е. С.
Безлінійні співочі рукописні книги XVI ст. з фондів Інституту рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського [Текст] / Е. С. Клименко // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2009. - Вип. 13. - С.332–343
Шифр журнала: Ж68592/2009/13

Аннотация: Стаття присвячена кодикологічним дослідженням безлінійних співочих рукописних книг ХVІ ст., що зберігаються у фондах Інституту рукопису Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського. Проведено їх ідентифікацію та атрибуцію за допомогою методів кодикології, кодикографії, текстології, палеографії, музичної палеографії та філігранології. Виявлено специфічні особливості рукописів, повязані з їх структурою, складом, нотаціями та музичними особливостями. На основі комплексного аналізу зроблений їх науковий опис.. The article deals with the codicological investigation of the 16 century non-staff notated singing manuscript books in the stock of the Insitute of Manuscripts of the V. I. Vernadsky National Library of Ukraine. The author carries out identification and atribution of the books using the methods of codicology, palaeography, musical palaeography and filigree studies. The specific features of the manuscripts are revealed, that lay in their structure, contents, notations and musical peculiarities. As a result of the comprehensive analysis the scientific description of the books is made.
Файл:  rks_2009_13_22.pdf - 0 5.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Гнатенко, Л. А.
Уривок стихирара мінейного нотованого ХІІ ст. з фондів Інституту рукопису НБУВ: археографічне та палеографічне дослідження й опис [Текст] / Л. А. Гнатенко // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2012. - Вип. 16. - С.305-315
Шифр журнала: Ж68592/2012/16

Кл.слова (ненормированные):
Стихирар мінейний нотований ХІІ ст., кодекс, уривок, стихира, знаменна нотація, уставне письмо, графіко-орфографічні особливості.. Stychyrar minejny of ХІІ century, code, fragment, stychyra, «znamenna» notation, uncial, graphic and orthographic peculiarities.
Аннотация: Запропоновано археографічне та палеографічне дослідження й опис давнього кириличного нотованого уривка з фондів Інституту рукопису НБУВ (ф. 235, № 10), який є складовою кодексу Стихирара мінейного нотованого ХІІ ст. (ДІМ, Син. 279; РДБ, Григ. 47). Рукопис репрезентує найдавніший вид безлінійного знаменного нотопису, що використовувався в богослужбових кириличних співочих рукописах періоду Київської Русі.^uIn the article an archaeographical and palaeographical research and description of an old cyrillic notated manuscript fragment of Institute of Manuscript of VNLU (f. 235, № 10) is offered. The fragment is a valuable part of the notated code of Stychyrar minejny that dates from ХІІ century (SHM, Sin. 279; RSL, Grig. 47). The manuscript under investigation represents the oldest type of non-staff notation that was used in liturgical cyrillic singing books of the period of Kyivan Rus.
Файл:  rks_2012_16_21.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Клименко, Е. С.
6.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Клименко, Е. С.
Російські богослужбові нотолінійні співочі книги другої половини XVІІ–XVІІІ ст. у фондах Інституту рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського [Текст] / Е. С. Клименко // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2012. - Вип. 16. - С.325-341
Шифр журнала: Ж68592/2012/16

Кл.слова (ненормированные):
українська кирилична рукописна книга ХVІІ ст., кодикологія, палеографія, філігранологія, кодикографія, археографічний опис.. Ukrainian Cyrillic Manuscript Book XVII, Kodykolohiya, paleography, filihranolohiya, kodykohrafiya, archeological description.
Аннотация: Здійснено огляд російських нотолінійних богослужбових співочих книг другої половини XVІІ – XVІІІ ст. Проведено їхнє кодикологічне дослідження, датування та атрибуцію, досліджено історію походження та побутування. Розглянуто різні типи книг, виявлено їхні структурні, палеографічні та музичні особливості.^uIn the submitted article the author gives a review to the Staff-notated church singing books of Russian tradition of the second half of XVII – XVIII centuries. The codykological research has been conducted, the attribution of the manuscripts has been carried out, their provenance and history of usage and location have been investigated. The author examines different types of books revealing their specific structural, palaeographic and musical features
Файл:  rks_2012_16_23.pdf - 0 7.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Клименко, Еріка Станіславівна (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ).
Архів Л. М. Ревуцького у фондах Інституту рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського: структура та склад [Текст] / Е. С. Клименко // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2019. - Вип. 23. - С.5-14
Шифр журнала: Ж68592/2019/23

Кл.слова (ненормированные):
Л. М. Ревуцький, архівний фонд, композитор, творчість, структура, зміст. L. M. Revutskyi, archive fond, composer, creative work, structure, composition. Л. Н. Ревуцкий, архивный фонд, композитор, творчество, структура, содержание
Аннотация: Мета роботи – дослідити структуру, зміст та склад документів особового архівного фонду видатного українського композитора, педагога, музичного та громадського діяча Льва Миколайовича Ревуцького, що зберігається в Інституті рукопису Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського, висвітлити історію надходження, розкрити принципи та особливості систематизації творчих рукописів композитора-педагога. Методологія дослідження. Застосовано історико-порівняльний, хронологічний та статистичний методи структурного аналізу, а також залучено джерелознавчі та текстологічні методи аналізу нотних джерел, завдяки яким було вивчено творчу діяльність Л. М. Ревуцького. Використання цих методів дозволило визначити видовий склад творчих матеріалів, їхні структурні особливості та інформаційний потенціал, а також відновити цілісність окремих творів та їхніх частин. Наукова новизна. Дослідження передбачає залучення до наукового обігу невідомих раніше рукописних матеріалів, які містять інформацію про основні напрями творчої діяльності Л. М. Ревуцького. Дослідження дозволило виділити маловідомі аспекти творчості митця, що поповнило його доробок новими архівними матеріалами. Висновки. Опрацювання особового архівного фонду Л. М. Ревуцького дозволило проаналізувати склад та зміст творчих матеріалів композитора. Виділено основні структурні групи згідно з особливостями творчості митця. З’ясовано, що головними напрямами творчої діяльності, відображеними в рукописах, були інструментальні, вокальні та вокально-інструментальні твори. Важливе місце також посідають сценічні твори, зокрема редагування опери М. В. Лисенка «Тарас Бульба», а також матеріали педагогічної діяльності та роботи студентських років. Окремий розділ складають нотні рукописи інших осіб, тісно пов’язані з творчою діяльністю Ревуцького. Розглянуто маловідомі творчі матеріали композитора, що має важливе значення для поглиблених подальших досліджень музичної спадщини митця.^UThe aim of the paper is to study the structure, content and documents composition of personal archive of Lev Mykolaiovych Revutskyi, the prominent Ukrainian composer, teacher, musician and public figure, which is stored in the Institute of Manuscriptof V. I. Vernadskyi National Library of Ukraine; to cover the history of its submission to the archive collection and to reveal the principles and features of systematization of the teacher-composer’s manuscripts. The methodology of the research. The creative activity of Revutskyi is studied with application of historical-comparative, chronological and statistical methods of structural analysis as well as source and text study methods of musical sources analysis. The use of these methods made it possible to determine the typology and document composition of original works, their structural features and informationpotential, as well as to restore the integrity of individual works and their parts. The scientific novelty. This study introduces into scientific circulation previously unknown handwritten materials that reflect the main directions of creative activity of L. M. Revutskyi. This paper highlights little-known aspects of the artiste’s creativity that complements composer ‘s achievement with new interesting archival materials. Conclusions. Description of the personal archive allowed us to analyse the composition and content of L. M. Revutskyi’s musical heritage as well as to outline the main structural groups of his works. It was discovered that the main areas of creative activity represented in the documents studied include instrumental, vocal and vocal-instrumental pieces. The essential part of the documents is devoted to dramatic arts pieces, for instance the editing of M. V. Lysenko’s opera “Taras Bulba”, pedagogical activity and work of his student years. A separate section is devoted to musical manuscripts by other authors closely related to Revutskyi’s creative work and his musical heritage. Little-known aspects of the composer’screativity were considered which is important for further research and honouring the memory of the outstanding artist.^RЦель работы – исследовать структуру, содержание и состав документов личного архивного фонда выдающегося украинского композитора, педагога, музыкального и общественного деятеля Льва Николаевича Ревуцкого, хранящегося в Институте рукописи Национальной библиотеки Украины имени В. И. Вернадского, показать историю поступления, раскрыть принципы и особенности систематизации творческих рукописей композитора-педагога. Методология исследования. Применены историко-сравнительный, хронологический и статистический методы структурного анализа, а также привлечены источниковедческие и текстологические методы анализа нотных источников, благодаря которым удалось осветить творческую деятельность композитора-педагога. Использование этих методов позволило определить видовой состав творческих материалов, их структурные особенности и информационный потенциал, а также восстановить целостность отдельных произведений и их частей. Научная новизна. Исследование предполагает введение внаучный оборот неизвестных ранее рукописных материалов, отражающих информацию об основных направлениях творческой деятельности Л. Н. Ревуцкого. Исследование позволило выделить малоизвестные аспекты творчества мастера, дополнило наследие композитора новыми архивными материалами. Выводы. Обработка и описание личного архивного фонда Л. Н. Ревуцкого позволили проанализировать состав и содержание творческих материалов композитора. Выделены основные структурные группы согласно особенностям творчества мастера. Установлено, чтоглавными направлениями творческой деятельности, отраженными в рукописях, были инструментальные, вокальные и вокально-инструментальные произведения. Важное место также занимают сценические произведения, в частности редактирование оперы М. В. Лысенко «Тарас Бульба», а также материалы педагогической деятельности и работы студенческих лет. Отдельный раздел составляют нотные рукописи других лиц, тесно связанные с творческой деятельностью Ревуцкого. Рассмотрены малоизвестные творческие материалы композитора, что имеет важное значение для дальнейших исследований и чествования памяти выдающегося мастера.
Файл:  rks_2019_23_3.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Клименко Эрика Станиславовна
8.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Клименко, Еріка Станіславівна (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ).
Комплект рукописних поголосників з київської колекції партесної музики XVII–XVIII століття Інституту рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського [Текст] / Е. С. Клименко, Л. Г. Руденко // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2023. - Вип. 31. - С.142-155
Шифр журнала: Ж68592/2023/31

Кл.слова (ненормированные):
рукопис, поголосники, філіграні, хорове мистецтво, структура, авторська творчість, богослужбові піснеспіви.. manuscript, partbooks, filigree, choral works, liturgical hymns, author’s creativity, structure.
Аннотация: Мета роботи – дослідити один з комплектів поголосників церковно співочих рукописів, який належить до київської колекції партесної музики XVII–XVIII ст. і зберігається у фондах Інституту рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. Завданнями дослідження є уточнення датування, розкриття структури змісту та систематизація за жанрово-стильовим й історичним принципами, за науковою цінністю, а також надання узагальнених типологічних характеристик комплекту. Методологія. У процесі дослідження комплекту поголосників було використано науковий інструментарій історичного музикознавства та музичного джерелознавства, кодикології, книгознавства, метод класифікації та книгознавчого аналізу нотних рукописів, застосовано історико-порівняльний, хронологічний та статистичний методи структурного дослідження, а також залучено джерелознавчі й текстологічні методи аналізу нотних джерел, завдяки яким вдалося висвітлити склад, зміст, структурні особливості та інформаційний потенціал комплекту. Наукова новизна. Уперше здійснено комплексне кодикологічне, палеографічне та музично-джерелознавче дослідження одного з комплектів поголосників з київської колекції партесної музики XVII–XVIII ст. За результатами проведеного філігранологічного аналізу уточнено датування манускрипту. Висновки. Київська колекція партесної музики XVII–XVIII ст. становить одну з найвагоміших складових української церковно-музичної спадщини і має значну культурно історичну та наукову цінність. Комплексне кодикологічне дослідження найбільшого за кількістю творів комплекту поголосників, що входить до колекції, докладний аналіз його змісту дозволили дійти висновку, що цей комплект репрезентує різні жанрові та стильові пласти української партесної музики. Масив церковних творів, що входять до манускрипту, є важливим не лише як частина духовно-музичної спадщини України та її хорового мистецтва, а й для залучення широкого кола дослідників до музикознавчих та культурологічних розвідок національної духовної музики, що сприятиме глибшому осмисленню її феномена. ^UOur work aims to investigate and to present the integral characteristic of the set of partbooks of the church hymn manuscripts that is a part of the Kyiv collection of the parted music and is saved in the Institute of Manuscript of the V. I. Vernadskyi National Library of Ukraine. The objectives of our study focus on clarifying the dating, revealing the structure and systematizing according to the scientific value, genre-stylistic and historical principles, to show the generalized typological characteristics of the set. Methodology. To investigate the features of the set of partbooks we used the scientific tools of historical musicology and musical source studies, codicology, bibliography, the method of classification and bibliographic analysis of sheet music manuscripts. Also, historical-comparative, chronological, source studies, textological and statistical methods were used. Due to these methods we managed to highlight the composition, content, structural features and informational potential of the set. Scientific novelty. We were the first to perform a complex codicological, paleographical and musical source studies analysis of one set of the parted music which is included in the Kyiv collection of the parted music of the 17th–18th centuries. We clarified the dating of the manuscript according to the conducted filigree analysis. Conclusions. Kyiv collection of the parted music of the 17th–18th centuries constitutes a significant part of the Ukrainian church music heritage and has a significant cultural, historical and scientific value. Our comprehensive codicological study and detailed analysis of the content of the largest set of partbooks showed a wide variety of different genres and styles represented in Ukrainian partes music. The amount of ecclesiastical musical works included in the manuscript is valuable not only as a part of the spiritual and musical heritage of Ukrainian choral art, but also for the involvement of a wider range of researchers in musicological and cultural studies of national spiritual music, that in future will contribute to a deeper understanding of its phenomenon.
Файл:  rks_2023_31_10.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Руденко, Людмила Григорівна (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ)