Клименко Е. С. - Архів Л. М. Ревуцького у фондах Інституту рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського: структура та склад (2019)

  АРХІВ (Всі випуски) /     Зміст випуска (2019, Вип. 23)Ukrainian English

Клименко Е. С.

Архів Л. М. Ревуцького у фондах Інституту рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського: структура та склад

Рубрика: Розділ 1. Дослідження архівних та книжкових фондів

Анотація: Мета роботи – дослідити структуру, зміст та склад документів особового архівного фонду видатного українського композитора, педагога, музичного та громадського діяча Льва Миколайовича Ревуцького, що зберігається в Інституті рукопису Національної бібліотеки України імені В.І. Вернадського, висвітлити історію надходження, розкрити принципи та особливості систематизації творчих рукописів композитора-педагога. Методологія дослідження. Застосовано історико-порівняльний, хронологічний та статистичний методи структурного аналізу, а також залучено джерелознавчі та текстологічні методи аналізу нотних джерел, завдяки яким було вивчено творчу діяльність Л. М. Ревуцького. Використання цих методів дозволило визначити видовий склад творчих матеріалів, їхні структурні особливості та інформаційний потенціал, а також відновити цілісність окремих творів та їхніх частин. Наукова новизна. Дослідження передбачає залучення до наукового обігу невідомих раніше рукописних матеріалів, які містять інформацію про основні напрями творчої діяльності Л. М. Ревуцького. Дослідження дозволило виділити маловідомі аспекти творчості митця, що поповнило його доробок новими архівними матеріалами. Висновки. Опрацювання особового архівного фонду Л. М. Ревуцького дозволило проаналізувати склад та зміст творчих матеріалів композитора. Виділено основні структурні групи згідно з особливостями творчості митця. З’ясовано, що головними напрямами творчої діяльності, відображеними в рукописах, були інструментальні, вокальні та вокально-інструментальні твори. Важливе місце також посідають сценічні твори, зокрема редагування опери М. В. Лисенка «Тарас Бульба», а також матеріали педагогічної діяльності та роботи студентських років. Окремий розділ складають нотні рукописи інших осіб, тісно пов’язані з творчою діяльністю Ревуцького. Розглянуто маловідомі творчі матеріали композитора, що має важливе значення для поглиблених подальших досліджень музичної спадщини митця.

Ключові слова: Л. М. Ревуцький, архівний фонд, композитор, творчість, структура, зміст



Цитованість авторів публікації:

Бібліографічний опис для цитування:
Клименко Е. С. Архів Л. М. Ревуцького у фондах Інституту рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського: структура та склад / Е. С. Клименко // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2019. - Вип. 23. - С. 5-14. doi: https://doi.org/10.15407/rksu.23.005


Бібліографія:

  1. Кузик В. Лев Миколайович Ревуцький. Ніжин : Видавець ПП Лисенко ММ, 2011. 83 с.; іл.
  2. Лев Николаевич Ревуцкий : статьи ; воспоминания / сост. В. В. Кузык. Киев : Муз. Україна, 1989. 272 с.
  3. Кузик В. Логіка «мудрої музики» Левка Ревуцького // Українське мистецтвознавство. Вип. 15. Київ, 2015. С. 8–21.
  4. Бугаєва О. Надійне сховище для рукописів Ревуцького // Музика. Київ, 2012.№ 4. С. 50–53.
  5. Ревуцький Л. Повне зібрання творів : у 2 т. Т. 1 : Симфонічні твори. Київ : Муз. Україна, 1981. 167 с.
  6. Ревуцький Л. Повне зібрання творів : у 2 т. Т. 2 : Літературна спадщина. Київ : Муз. Україна, 1988. 319 с.