Рукописна та книжкова спадщина України | НБУВ Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
1.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Астапцева, Христина Андріївна (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського (Київ, Україна)).
Еля Олесницька – модельєрка, fashion-оглядачка і редакториня міжвоєнного Львова: матеріали до біографії [Текст] / Х. А. Астапцева // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2021. - Вип. 27. - С.250-269
Шифр журнала: Ж68592/2021/27

Кл.слова (ненормированные):
Еля Олесницька, Роман Олесницький, Яромир Олесницький, Стефанія Савицька, Львівський жіночий торгово-промисловий кооператив «Труд», Львівський жіночий кооператив домашнього промислу «Українське Народне Мистецтво», часопис «Нова Хата», покази мод, журналістика моди, мода міжвоєнного Львова.. Elia Olesnytska, Roman Olesnytskyi, Yaromyr Olesnytskyi, Stefaniya Savytska Lviv Women's Trade and Industrial Cooperative “Trud” [The Work], Lviv Women's Cooperative of Home Crafts “Ukrainske Narodne Mystetstvo” [Ukrainian People’s Art] magazine “Nova Khata” [The New Home], Fashion Show, Fashion Journalism, Interwar Lviv Fashion.
Аннотация: Мета роботи. Стаття присвячена дослідженню журналістської та редакторської спадщини львівської дизайнерки 1930-х років Елі Олесницької. Вперше до наукового обігу залучаються невідомі факти про її педагогічну, дизайнерську та публіцистичну діяльність, віднайдені в часописах із фондів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського та Львівської національної наукової бібліотеки України імені В. Стефаника. Також у статті представлені маловідомі біографічні факти про синів Елі Олесницької – Романа та Яромира Олесницьких. Значну увагу присвячено історії заснування та особливостям функціонування жіночої торговельно-промислової спілки «Труд» (1901–1939 рр.), кравецькою майстернеюякої керувала Еля Олесницька. Розкриваються віхи співпраці Олесницької з редакцією часопису «Нова Хата» – видавничого органу жіночого кооперативу домашнього промислу «Українське народне мистецтво» (1922–1939 рр.). Методологія дослідження базується на застосуванні біографічного, історичного, хронологічного, ретроспективного методів та методу контент-аналізу, поєднання яких дозволило деталь- методів та методу контент-аналізу, поєднання яких дозволило детально відтворити картину життя і творчості Елі Олеcницької. Наукова новизна полягає в біографічній реконструкції постаті львівської модельєрки, педагогині кравецької справи, модної оглядачки та редактора тематичної шпальти й рубрики з технології пошиття жіночого одягу в часопису «Нова Хата». Висновки. Доведено, що львівська модельєрка 1930-х років Еля Олесницька є зачинателькою традиції проведення так званих «ревій моди» – показів моделей одягу українського виробництва. Також Елі Олесницькій належить першість у заснуванні й редагуванні упродовж 1935–1939 рр. «Форми для всіх» – україномовної шпальти з технології виготовлення жіночого одягу в часопису «Нова Хата».^UThe goal of the work. The article examines the journalistic and editorial heritage of the Lviv fashion designer Elia Olesnytska in the 1930s. For the first time, unknown facts about her pedagogical, design and journalistic activity, found in magazines from the fonds of the V. I. Vernadskyi National Library of Ukraine and V. Stefanyk National Scientific Library of Ukraine in Lviv, are involved in scientific circulation. In article we also present a little-known biographical facts about the sons of Elia Olesnytska – Roman and Yaromyr Olesnytski. Considerable attention is devoted to the history of the founding and the peculiarities of the functioning of the Lviv Women's Trade and Industrial Cooperative “Trud” [The Work] (1901–1939), the sewing workshop, which was headed by Elia Olesnytska. The milestones of Elia Olesnytska's cooperation with the editorial board of the “Nova Khata” [The New Home] magazine, the publishing organ of the Ukrainian People’s Art women's cooperative, are revealed (1922–1939). Research methodology is based on the application of methods of biographical, historical, chronological, retrospective and content analysis, the combination of which allowed to reproduce in detail the picture of life and work of Elia Olesnytska. Scientific novelty is reflected in the reconstruction of the Elia Olesnytska life story, a Lviv fashion designer, sewing teacher, fashion designer and editor of the thematic columns on the technology of women's apparel sewing in a “Nova Khata” magazine. Conclusions. It is proved that the Lviv fashion designer Elia Olesnytska is the inventor of the tradition of fashion reviews holding – Ukrainian fashion shows of domestic garment production in the 1930s. Elia Olesnytska also holds the first place in founding and editing "Patterns for all" – the Ukrainian-language column on the technology of making women's clothing in the magazine “Nova Khata” in the 1935–1939s.
Файл:  rks_2021_27_19.pdf - 0