Рукописна та книжкова спадщина України | НБУВ Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
1.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Фрайт, Оксана Володимирівна (Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка, Україна, Дрогобич).
Поезія Павла Тичини "Київ" в інтерпретації Антона Рудницького: компаративний аналіз рукопису та нотодруку [Текст] / О. В. Фрайт, Г. В. Карась // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2023. - Вип. 31. - С.21-33
Шифр журнала: Ж68592/2023/31

Кл.слова (ненормированные):
вірш Павла Тичи ни, Київ, рукопис, камерно-вокальний твір, композитор Антін Рудницький, емінентний текст.. poem by Pavlo Tychyna, Kyiv, manuscript, chamber-vocal work, composer Antin Rudnytskyi, eminent text.
Аннотация: Мета роботи – порівняння рукописного та нотографічного варіантів пісні "Київ" Антона Рудницького на слова Павла Тичини. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю поглибленого вивчення спадщини українського композитора Антона Рудницького в еміграційний період життя у США. У статті вперше проаналізовано його солоспів "Київ" на слова Павла Тичини та нотографію вокального твору (як рукопис, так і публікацію в США). У статті використано історичний, порівняльний та аксіологічний підходи. Методологію дослідження становлять історико-ретроспективний метод, використаний для розгляду суспільно-політичних обставин створення композиції, музикознавчий метод – для вивчення особливостей форми та системи виражальних засобів твору, компаративний – для порівняльного аналізу рукопису та друкованого видання, аксіологічний – для визначення етико-естетичної цінності внеску українських митців до світової скарбниці художньої культури. Наукова новизна полягає в уведенні до наукового обігу невідомого раніше в Україні рукопису А. Рудницького та його порівнянні з американським нотодруком. У статті вперше аналізується його сольна пісня, що увійшла до циклу "Чотири пісні про поневолену Україну" op. 26, крізь призму емінентності тексту. Висновки. Камерно-вокальний твір композитора української діаспори Антона Рудницького, а саме цикл "Чотири пісні про поневолену Україну" ор. 26, свідчить про його інтерес до поезії видатних майстрів слова патріотично-визвольної тематики. Вокально-фортепіанний дует "Київ" став оригінальним зразком емінентного тексту, суголосним часові його написання (1945) та спрямованим не лише в національне минуле, а й у майбутнє. Порівняння рукописного та друкованого варіантів виявило інтерпретаційну вагомість авторських ремарок і вказівок щодо характеру й темпоритмічних змін твору, його композиційно-смислової архітектоніки. Звернення А. Рудницького до звеличування Києва доводить нерозривну єдність мистецького українства у світі. ^UThe goal of research – comparison of the handwritten and notographic versions of the song “Kyiv” by Anton Rudnytskyi to the words of Pavlo Tychyna. The relevance of the study is due to the need for in-depth study of the legacy of Ukrainian composer Anton Rudnytskyi in the emigration period of life in the United States. The article for the first time analyzes his solo song “Kyiv” to the words of Pavlo Tychyna and the notography of the vocal work (as a manuscript and publication in the USA). The article uses historical, comparative and axiological approaches. The research methodology consisted of a historical-retrospective method used to consider the socio-political circumstances of the composition, musicological method – to study the form and system of expression of the work, comparative – for comparative analysis of manuscripts and printed publications, axiological – to determine ethical and aesthetic value the contribution of national artists to the world treasury of artistic culture. The scientific novelty lies in the introduction into scientific circulation of A. Rudnytskyi’s previously unknown manuscript in Ukraine and its comparison with the American music printing. The article for the first time analyzes his solo song, that entered the cycle “Four songs about the enslaved Ukraine” op. 26, through the prism of the eminence of the text. Conclusions. Chamber-vocal work of the composer of the Ukrainian diaspora Anton Rudnytskyi, namely the cycle “Four songs about the enslaved Ukraine” op. 26, testifies to his interest in the poetry of outstanding masters of the word with patriotic and liberating themes. The vocal-piano duo “Kyiv” became an original example of an eminent text, consistent with the time of its writing (1945), and directed not only to the national past, but also to the future. Comparison of handwritten and printed versions revealed the interpretive weight of the author’s remarks and instructions on the nature and temporythmic changes of the work, its compositional and semantic architecture. Rudnytskyi’s appeal to the glorification of Kyiv proves the inseparable unity of artistic Ukrainianness in the world.
Файл:  rks_2023_31_4.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Карась, Ганна Василівна (Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника, Україна, Івано-Франківськ)