Рукописна та книжкова спадщина України | НБУВ Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
1.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Калініч, Ганна Юріївна (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ).
Кадрове питання при відкритті греко-католицьких навчальних закладів на Холмщині і Підляшші (1865 – 1867 рр.) за родинним листуванням протоієрея Петра Лебединцева [Текст] / Г. Ю. Калініч // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2019. - Вип. 24. - С.247-267
Шифр журнала: Ж68592/2019/24

Кл.слова (ненормированные):
польські греко-католики, міжетнічні і міжрелігійні відносини, російська національна політика, середня і початкова освіта, гімназії, вчителі.. the Polish Greek Catholics, interethnic and inter-confessional relations, the Russian national policy, primary and secondary education, gymnasium, teachers.. польские греко-католики, межэтнические и межрелигиозные отношения, российская национальная политика, среднее и начальное образование, гимназии, учителя.
Аннотация: Мета роботи. Узагальнюється відображення підбору вчителів і службовців для греко-католицьких початкових і середніх навчальних закладів на Холмщині і Підляшші в родинному листуванні керівників Холмської і Седлецької навчальних дирекцій із київським протоієреєм Петром Лебединцевим. Методологія дослідження ґрунтується на мікроісторичному й антропологічному підходах у вивченні соціальної і політичної історії. Історико-системний метод використовується для вивчення паралельних процесів підбору кадрів у двох дирекціях як складових однієї соціокультурної й соціополітичної структури. Також було використано методи джерелознавчого аналізу. Наукова новизна роботи полягає у виявленні інформаційного потенціалу родинного листування Петра Лебединцева для дослідження людського виміру у вирішенні кадрового питання при відкритті греко-католицьких навчальних закладів на Холмщині і Підляшші у 1865–1867 рр., а також у залученні цього листування як докладного джерела з історії реформи освіти та кадрової політики у Царстві Польському до наукового обігу. Висновки. Після Січневого повстання метою відкриття греко-католицьких навчальних закладів була інтеграція польського суспільства до російського культурного простору, а ключовими проблемами в кадровому питанні були професійна компетентність та здатністьзберігати русько-православну ідентичність і конкурувати з поляками-католиками. У листуванні міститься унікальна інформація щодо практичної реалізації кадрової політики Російської імперії у східних губерніях Царства Польського, висвітлюються обумовлені економічними, політичними і культурними обставинами закономірності поведінки і діяльності керівників дирекцій і тих, кого вони приймали на службу, емоційне, раціональне і прагматичне сприйняття дій їх виконавцями й учасниками.^UThe aim of the paper. The research provides generalised overview of the matter of selection of personnel at the Greek Catholic primary and secondary schools at Chelm Land and Pidlashshia reflected in the family correspondence between the superintendents’ of Chelm and Siedlce educational directorates and the archpriest Petro Lebedyntsev of Kyiv. The methodology of the study consists in application of the microhistorical, the anthropological approaches for the researching of social and political history. Historical systemic analysis is used for the scrutiny of the parallel selection of personnel at two educational directorates as the parts of the unit sociocultural and sociopolitical arrangement. Also, there were used the methods of the source criticism. The scientific novelty of the article consists in the revealing of information potential of the Petro Lebedintcev’ family correspondence for the study of the human factor in personnel recruitment during foundation of the schools at Chelm Land and Podlashshia in 1865–1867. Also, this correspondence was introduced to the scientific circulation as a detailed historical source of the history of the education reform and personnel politic in the Kingdom of Poland. Conclusion. After the January Uprising the foundation of the Greek Catholic schools became a priority as an essential part of integration of Polish society into the Russian cultural space. The professional competence and the aptitude for keeping the Russian Orthodox identity and rivalry with the Polish Catholic community have been key issues at the selection of personnel. The correspondence contains the unique information about realization of the personnel policy of the Russian Empire in the Eastern provinces of the Kingdom of Poland. It displays the patterns of behaviour and actions, which have been exercised by superintendents of educational directorates and people that had been recruited. It displays the emotional, rational and pragmatic perception of actions by executive officials and participants of the recruitment process.^RЦель работы. Обобщается отображение подбора учителей и служащих для греко-католических начальных и средних учебных заведений на Холмщине и Подляшье в семейной переписке начальников Холмской и Седлецкой учебных дирекций с киевским протоиереем Петром Лебединцевым. Методология исследования основывается на микроисторическом и антропологическом подходах в изучении социальной и политической истории. Историко-системный метод применяется для изучения параллельных процессов подбора кадров в двух дирекциях как составляющих единой социокультурной и социополитической структуры. Были применены методы источниковедческого анализа. Научная новизна работы состоит в выявлении информационного потенциала семейной переписки Петра Лебединцева для исследования человеческого измерения решения кадрового вопроса при открытии греко-католических учебных заведений на Холмщине и Подляшье в 1865–1867 гг., а также в введении в научный оборот этой переписки как подробного источника по истории реформы образования и кадровой политики в Царстве Польском. Выводы. После польского восстания 1863 г. целью открытия греко-католических учебных заведений была интеграция польского общества в российское культурное пространство, а ключевыми проблемами при решении кадрового вопроса – профессиональная компетентность и способность удерживать русско-православную идентичность, конкурируя с польско-католической общностью. В переписке содержится уникальная информация о практической реализации кадровой политики Российской империи в восточных губерниях Царства Польского, отображаются обусловленные экономическими, политическими и культурными обстоятельствами закономерности поведения и действий руководителей дирекций и тех, кого они принимали на службу, эмоциональное, рациональное и прагматическое восприятие действий их исполнителями и участниками.
Файл:  rks_2019_24_18.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Калинич Анна Юрьевна