Рукописна та книжкова спадщина України | НБУВ Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
1.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Кутасевич, Андрій Валентинович (Національна музична академія України імені П. І. Чайковського, Україна, Київ).
Церковна музика у фонді 177 Інституту рукопису Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського [Текст] / А. В. Кутасевич // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2022. - Вип. 29. - С.93-107
Шифр журнала: Ж68592/2022/29

Кл.слова (ненормированные):
церковно-співо-чий рукопис, духовна музика, анонім-на традиція, авторська творчість, бо-гослужбовий піснеспів, духовнийконцерт, нотний текст.. church music manuscript, sacred music, anonymous tradition, author’s work, liturgical songs, sacred concerto, music text.
Аннотация: Мета роботи – дослідити масивцерковно-співочих рукописів фон-ду 177 Інституту рукопису Національ-ної бібліотеки України імені В. І. Вер-надського як сукупність музично-історичних документів та нотнихджерел і надати його узагальненухарактеристику. Завданнями дослі-дження є огляд усіх матеріалів фон-ду, виокремлення з-поміж них цер-ковно-співочих пам’яток, аналіз їх-нього кількісного та якісного скла-ду, систематизація змісту за історич-ним та жанрово-стильовим принци-пами, а також за науковою цінністю.Методологія. У процесі досліджен-ня матеріалів фонду було використа-но науковий інструментарій історико-теоретичного музикознавства та му-зичного джерелознавства. Застосова-но методи жанрово-стильового та тек-стологічного аналізу, порівняльнийметод, а також елементи статистично-го методу. Наукова новизна. Впершездійснено огляд матеріалів фонду 177Інституту рукопису Національної біб-ліотеки України імені В. І. Вернад-ського. Зміст церковно-співочих ма-нускриптів фонду досліджено в тіс-ному зв’язку з еволюційними проце-сами розвитку духовно-музичного ми-стецтва на землях України та СхідноїЄвропи. Висновки. Церковно-співочірукописи фонду 177 Інституту руко-пису Національної бібліотеки Укра-їни імені В. І. Вернадського станов-лять найвагомішу частку нотної ко-лекції цього фонду і мають значнукультурно-історичну та наукову цін-ність. Вони репрезентують різні жан-рові та стильові пласти східноєвро-пейської духовної музики кількох сто-літь. Масив цих манускриптів цін-ний як частина джерельної бази длявивчення духовно-музичної спадщи-ни України та її хорового мистецтва. Залучення широкого кола пам’ятокфонду до музикознавчих та культуро-логічних досліджень національної ду-ховної музики сприятиме глибшомуосмисленню її феномена.^UThe goal of the research is to study the array of church music manuscripts at fond 177 of the Institute of Manuscript of the V. I. Vernadskyi National Library of Ukraine, as a collection of music historical documents and music sources, and toprovide its generalized characteristics. The tasks of the research are the review of all materials of the fond, the selection of church music manuscripts among them, the analysis of their quantitative and qualitative composition, the systematization of their content according to the historical, genre and style principles, as well as accordingto its scientific value. Methodology. In the process of researching the materials of the fond, the scientific tools of historical and theoretical musicology and music source studies have been used. The methods of the genre, style and textual analysis, the comparative method, as well as the elements of the statistical method have beenapplied. Scientific novelty. For the first time, a review of the materials of fond 177of the Institute of Manuscript of the V. I. Vernadskyi National Library of Ukrainehas been carried out. The content of church music manuscripts of the fond has beenstudied in close connection with the evolutionary processes of the development of sacred music art in the lands of Ukraine and Eastern Europe. Conclusions. Churchmusic manuscripts at fond 177 of the Institute of Manuscript of the V. I. Vernadskyi National Library of Ukraine make up the largest part of the music collection of the fond and are of significant cultural, historical and scientific value. They represent different genres and styles of Eastern European sacred music of several centuries.The array of these manuscripts is valuable as part of the source base for studying the sacred music heritage of Ukraine and its choral art. Involvement of the wide range of the manuscripts of the fond in musicological and cultural studies of the national sacred music will contribute to a deeper understanding of its phenomenon.
Файл:  rks_2022_29_8.pdf - 0