АРХІВ (Всі випуски) / Зміст випуска (2020, Вип. 26)
Гутник Л. М. Білоруський кінематограф 1930–1980-х років в українських друкованих кіноплакатах з фондів Національної бібліотеки України імені В. І. ВернадськогоРубрика: Історія книжкових колекцій та зібрань Анотація: Метою статті є репрезентація українських кіноплакатів з фондів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського як візуальних історичних джерел для дослідження білоруського кінематографа 1930–1980-х років. Методологія дослідження базується на застосуванні методів історико-культурологічного, мистецтвознавчого, іконографічного, образно-стилістичного та компаративного аналізу. Наукова новизна дослідження полягає в залученні до наукового обігу кіноплакатів, що розглядаються як образотворчі документальні джерела з історії білоруського кіно, а також у розширенні відомостей про українських художників, які працювали у сфері реклами кіномистецтва. Висновки. Комплексний аналіз зібрання друкованих українських кіноплакатів з фондів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського дозволив в історичній ретроспективі ознайомитися з фільмовим репертуаром, основними тенденціями розвитку, особливостями, тематикою та жанровим розмаїттям кінематографа Білорусії крізь призму графічного доробку вітчизняних художників-плакатистів. Панорама представлених в українських кіноплакатах фільмів – драм, історичних та пригодницьких кінокартин, комедійних та дитячих стрічок – це широкий пласт національного історико-культурного надбання Білорусії, до творення якого долучилися кращі кіномитці республіки, а також кінематографісти колишнього Радянського Союзу та, частково, зарубіжних країн. Основні успіхи білоруського кінематографа були пов'язані зі створенням дитячих фільмів-казок та екранізацією класичних і сучасних літературних творів, магістральною темою яких стало відображення трагічних подій Другої світової війни, партизанського руху на території Білорусії та важкого воєнного дитинства. У 1930-ті роки національний кінематограф розвивався в руслі загальних тенденцій, у 1960–1970-ті – торкався злободенних реалій життя та історичної минувшини, а починаючи із середини 1980-х років можемо характеризувати його як прогресивне культурно-мистецьке явище, звернене до гострих соціальних проблем. Ключові слова: Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, білоруський кінематограф, українські кіноплакати, українські художники. Цитованість авторів публікації:
Бібліографічний опис для цитування: Бібліографія:
|