Рукописна та книжкова спадщина України | НБУВ Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
1.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Сторчай, О. В. (Інституту мистецтвознавства, фольклористики та етнологіїім. М. Т. Рильського НАН України (Київ, Україна)).
Листи Антоніни Іванової до Оксани Павленко 1965–1971 років [Текст] / О. В. Сторчай // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2020. - Вип. 26. - С.355-390
Шифр журнала: Ж68592/2020/26

Кл.слова (ненормированные):
Антоніна Іванова, Оксана Павленко, епістолярій 1965–1971 років, художниці-бойчукістки. . Antonina Ivanova, Oksana Pavlenko, epistolary of 1965–1971, artistbelonging to Boychukists art movement.
Аннотация: Метою статті є публікація листів художниці-бойчукістки Антоніни Іванової періоду 1965–1971 рр., що супроводжується вступною статтею і коментарями. Епістолярій художниці зберігається в Центральному державному архіві-музеї літератури і мистецтва України. З декількох архівних справ було виділено листи 1960–1970-х років, за можливості визначено дати написання листів, де вони не були вказані. Листи було систематизовано згідно із запропонованою нами хронологією, всі адреси і дати на конвертах і художніх листівках указано в коментарях до них. Методологія даних студій полягає у використанні методівісторичного і мистецтвознавчого аналізу та емпіричного пізнання. Наукова новизна. Уперше до публікації запропоновано епістолярій талановитої української мисткині Антоніни Іванової до Оксани Павленко періоду 1965–1971 рр., визначено основну тематику листів художниці, що стосується творчих, робочих, побутових подробиць її життя. Дотепер написати розлогий життєпис А. Іванової видається неможливим, адже досить багато фактів з творчості мисткині залишаються невідомими, не можна досі скласти більш-менш повний реєстр її творів з різних причин і, як наслідок, – провести їхню наукову атрибуцію. Публікація листів є однією зі сходинок у дослідженні творчого шляху художниці. Висновки. Ознайомлення із запропонованим до публікації епістолярієм А. Іванової дає можливість розширити наше уявлення про її творчість і особистість, заповнити лакуни у творчому життєписі художниці. За листами А. Іванової можна прослідкувати на всіх рівнях зародження і розвиток інтересу та вивчення творчості художників-бойчукістів у 1960–1970-х роках. Мисткиня фіксує майже кожну згадку, ілюстрації, статті, розділи загальних видань, прізвища мистецтвознавців, виставки, на яких експонувалися твори бойчукістів. З епістолярію А. Іванової дізнаємося подробиці з життєпису багатьох художників, зокрема С. Колоса і його дружини Г. Гізлер, В. Седляра, Бела Уітца, І. Падалки, В. Касіяна, Є. Повстяного, Т. Бойчука, М. Рокицького, а також Рівери, Сікейроса та інших.^UThe aim of the article is to put into circulation and publish letters (the period from 1965 to 1971) of artist Antonina Ivanova, a representative of the Boychukists artist mo-vement; the article is presented with the introductory part and comments.The artist’s epistolary heritage is stored in the Central State Archive-Museum of Literature andArt of Ukraine. We selected letters from the 1960s and 1970s from several archivalfiles, and after that, when it was possible, we determined the dates when the lettershad been written, if they were not indicated. The letters were arranged according to the chronology we propose, all addresses and dates on the stamps of envelopes and postcards are indicated in the comments to them. The methodology of the study lies in the usage of historical methods, art study analysis methods and empirical perception methods.The scientific novelty. For the first time, epistolary of the talented Ukrain-ian artist Antonina Ivanova to Oksana Pavlenko during the period of 1965–1971 is of-fered for publication; the main subject of the artist’s letters regarding her creative andworking problems, details of her everyday life and biography were determined. Un-til now, it seems impossible to write an extensive biography of Antonina Ivanova, asthere are many unknown facts from the artist’s work, it is still impossible to compile a more or less complete register of her works for various reasons, and as a consequence – to carry out their scientific attribution. The publication of letters is one of the steps in the study of the artist’s creative path.Conclusions. The materials proposed for the publication – the epistolary of Antonina Ivanova – give us the opportunity to expand our understanding of her creative work and personality and to fill gaps in the creative biography of the artist. Antonina Ivanova's letters make it possible to trace at all levels the emergence and arising of interest to the Boychukists movement artists in the 1960s and 1970s and its studies. The artist records almost every mention of the the Boychu-kists, illustrations, articles, sections of publications about them, names of art critics and exhibitions, which exhibited the works of the Boychukists. From Antonina Ivanova’sepistolary we learn about the details of many artists biographies, in particular aboutS. Kolos and his wife G. Gizler, about V. Sedliar, Bela Uitz, I. Padalka, V. Kasiyan, Ye. Povs-tianyi, T. Boychuk, M. Rokytskyi, Rivera, Siqueiros and others.
Файл:  rks_2020_26_24.pdf - 0