Рукописна та книжкова спадщина України | НБУВ Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
1.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Гутник, Л. М.
Майстри вітчизняної графіки в мистецтві кіноплаката (на матеріалах зібрання українського кіноплаката ХХ ст. з фондів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського) [Текст] / Л. М. Гутник // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2013. - Вип. 17. - С.250-269
Шифр журнала: Ж68592/2013/17

Кл.слова (ненормированные):
кіноплакат, зібрання кіноплаката, художники-графіки, плакатна графіка, рекламна графіка, сюжетна композиція, колорит, творча манера.. cinematographic poster, cinematographic posters collection, artists-graphics, poster graphics, advertisement graphics, plot composition, coloring, creative manner.. киноплакат, собрание киноплаката, художники-графики, плакатная графика, рекламная графика, сюжетная композиция, колорит, творческая манера.
Аннотация: Висвітлено один з головних аспектів дослідження зібрання українського тиражного кіноплаката ХХ ст. із фондів Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського - вивчення діяльності майстрів вітчизняного образотворчого мистецтва в даному різновиді плакатної графіки, проаналізовано творчість провідних українських художників, які працювали в галузі реклами кіномистецтва.^UThe article covers one of the main aspects of the study of the XXth century Ukrainian cinematographic printed posters collection kept in the funds of the V. I. Vernadsky National Library of Ukraine - the study of the Ukrainian fine arts masters activity in this type of poster graphics. The author analyzes the works of the leading Ukrainian artists who worked in the cinema advertisement industry.^RОсвещён один из главных аспектов исследования собрания Украинского тиражного киноплаката ХХ в. из фондов Национальной библиотеки Украины им. В. И. Вернадского - изучение деятельности мастеров отечественного изобразительного искусства в данной разновидности плакатной графики, проанализированы творчество ведущих украинских художников, которые работали в области рекламы киноискусства.
Файл:  rks_2013_17_16.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Гутник Л. Н.
2.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Гутник, Л. М.
Синтез художньої літератури і киномистецтва в українському кіноплакаті (на матеріалах зібрання українського кіноплаката ХХ ст. з фондів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського) [Текст] / Л. М. Гутник // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2014. - Вип. 18. - С.475-496
Шифр журнала: Ж68592/2014/18

Кл.слова (ненормированные):
кіноплакат, зібрання кіноплаката, художня література, кіномистецтво, фільм, екранізація, кінематограф, літературний твір, плакатна графіка, українські художники.. cinema poster, collection of cinema posters, fiction, cinema art, film, film adaptation, literary work, poster graphics, Ukrainian artists.. киноплакат, собрание киноплаката, художественная литература, киноискусство, фильм, экранизация, кинематограф, литературное произведение, плакатная графика, украинские художники.
Аннотация: Проаналізовано частину зібрання українського кіноплаката Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського, присвячену фільмам-екранізаціям художньої літератури, та розкрито його інформаційний потенціал як джерела фактографічної та візуальної інформації з історії кіномистецтва, літератури та вітчизняної плакатної графіки.^UWe have analyzed a part of the collection of Ukrainian cinema posters dedicated to fiction film adaptations of V. Vernadsky National Library of Ukraine and have revealed their information potential as a source of factual and visual information in the history of cinema art, literature and national poster graphics. It is pointed out that the research of the interrelation of cinema and literature in Ukrainian cinema posters is based on the bibliographic database (BBD) named «Ukrainian Cinema Poster of the Twentieth Century», based on the VNLU cinema posters collection. It is noted that the posters to film adaptations are not only a graphic pictorial parallel of the films, proposed to viewers, but also a distinctive reflection of the artistic integrity of the synthesis of cinema art, and literature, as they contain a vast array of factual and visual information. Besides a brief announcement of a film, text information about a creative staff of films – directors, screenwriters, cameramen, composers, actors, and required data about a title, genre variety and an author of a cinematized literary work, many cinema posters have graphic images or photographs of actors performing their roles.^RПроанализирована часть собрания украинского киноплаката Национальной библиотеки Украины им. В. И. Вернадского, посвящённая фильмам-экранизациям художественной литературы и раскрыт её информационный потенциал как источника фактографической и визуальной информации по истории киноискусства, литературы и отечественной плакатной графики. Указано, что основой для проведения исследования темы отображения взаимосвязи кино и литературы в отечественном киноплакате служила библиографическая база данных (ББД) «Украинский киноплакат ХХ в.», созданная на материалах собрания киноплакатов из фондов НБУВ. Отмечается, что плакаты к фильмам-экранизациям являются не только графической изобразительной параллелью предлагаемого зрителям фильма, но и самобытным отражением художественной целостности синтеза киноискусства и литературы, так как они содержат огромный массив фактографической и визуальной информации. Кроме краткого анонса фильма, текстовых сведений о творческом коллективе кинокартин – режиссёров, сценаристов, операторов, композиторов, актёров, а также обязательных данных о названии, жанровой разновидности и авторе экранизированного литературного произведения, на многих киноплакатах помещены графические изображения или фото актёров в ролях.
Файл:  rks_2014_18_34.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Гутник Л. Н.
3.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Гутник, Л. М.
Портретні зображення акторів в українському кіноплакаті 1920-х – початку 1990-х років (за матеріалами зібрання українського кіноплаката з фондів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського) [Текст] / Л. М. Гутник // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2015. - Вип. 19. - С.182-204
Шифр журнала: Ж68592/2015/19

Кл.слова (ненормированные):
кіноплакат, композиція кіноплаката, портретні зображення, плакат-портрет, зібрання українського кіноплаката, історія кіно, кіномистецтво, плакатна графіка, колаж, графічні зображення. cinema poster, composition of a cinema poster, portrait pictures, portrait poster, collection of Ukrainian cinema posters, history of cinema, cinema art, poster graphics, collage, graphic pictures. киноплакат, композиция киноплаката, портретные изображения, плакат-портрет, собрание украинского киноплаката, история кино, киноискусство, плакатная графика, коллаж, графические изображения
Аннотация: На матеріалах зібрання українського кіноплаката з фондів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського розглянуто кіноплакат як джерело візуальної інформації; проаналізовано композиційні плакати з портретними зображеннями акторів українського та світового кіномистецтва; охарактеризовано підходи, якими керувалися художники під час роботи над створенням плакатних аркушів; висвітлено основні художньо-стилістичні особливості плакатів із зображеннями акторів, охарактеризовано творчу манеру окремих майстрів кіноплаката; відзначено особливу цінність плакатів до кінострічок, що не збереглися до сьогодні^UThe author examines cinema posters as a source of visual information. Based on the materials of Ukrainian cinema posters collection of V. Vernadsky National Library of Ukraine, the article analyzes posters, the compositions of which contain portrait pictures of Ukrainian and world cinema actors. It characterizes approaches which were used by the artists during their work of posters creaton in order to present the cinema activity of the actors through the creation of cinema images in graphics or collage technique. The author traces main stylistic peculiarities of the posters with portrait pictures and creative style of certain poster artists. It is worth acknowledging that nowadays unique posters to some films of 1920–1930s which have not been preserved up to the present are of special value as important artistic documents in the history of cinema. Despite the fact that the period of the first third of the twentieth century was an age of silent black-and-white films in the history of cinema, all the posters that accompanied the films release were colored, and together they became a bright and unique page in the history of Ukrainian graphic art and cinema advertising^RКиноплакат рассматривается как источник визуальной информации. На материалах собрания украинского киноплаката из фондов Национальной библиотеки Украины имени В. И. Вернадского проанализированы плакаты, композиции которых составляют портретные изображения актёров украинского и мирового киноискусства. Охарактеризованы подходы, которыми руководствовались художники во время работы по созданию плакатных листов, на которых сквозь призму воспроизведённых графически или способом коллажа кинообразов представлен творческий путь актёров кино. Указаны основные художественно-стилистические особенности плакатов, которые содержат изображения актёров, дана характеристика творческой манеры некоторых мастеров киноплаката. Указано, что особенную ценность весомого изобразительного документа приобретают сегодня уникальные плакаты к отдельным фильмам 1920–1930-х гг., которые не сохранились. Несмотря на то, что период первой трети ХХ в. был в истории кинематографа эпохой немого черно-белого кино, все плакаты, сопровождавшие выход этих фильмов на экраны, были цветными, а в совокупности они стали яркой и самобытной страницей истории отечественного искусства графики и кинорекламы
Файл:  rks_2015_19_17.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Гутник Л. Н.