Рукописна та книжкова спадщина України | НБУВ Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
1.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Половинчак, Ю. М.
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського на шляху інтеграції в Єдиний європейський інформаційний простір [Текст] / Ю. М. Половинчак // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2012. - Вип. 15. - С.238-245
Шифр журнала: Ж68592/2012/15

Кл.слова (ненормированные):
електронна культура, Єдиний європейський дослідницький та культурний простір, Європейська бібліотека, Європейська цифрова бібліотека.. electronic culture, Common European investigational and cultural space, European library, European digital library
Аннотация: Розглядаються проблеми включення України до глобального та європейського інформаційного й культурного простору, зокрема, через участь у проектах Європейської бібліотеки та Європейської цифрової бібліотеки.^uThe author speaks on some challenging points of integration of Ukraine to the global and European informational and cultural space, that is carried out in particular through the participation in the European library and European digital library projects.
Файл:  rks_2012_15_17.pdf - 0 2.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Гутник, Л. М. (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського).
Портретні зображення акторів в українському кіноплакаті 1920-х – початку 1990-х років (за матеріалами зібрання українського кіноплаката з фондів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського) [Текст] / Л. М. Гутник // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2015. - Вип. 19. - С.182-204
Шифр журнала: Ж68592/2015/19

Кл.слова (ненормированные):
кіноплакат, композиція кіноплаката, портретні зображення, плакат-портрет, зібрання українського кіноплаката, історія кіно, кіномистецтво, плакатна графіка, колаж, графічні зображення. cinema poster, composition of a cinema poster, portrait pictures, portrait poster, collection of Ukrainian cinema posters, history of cinema, cinema art, poster graphics, collage, graphic pictures. киноплакат, композиция киноплаката, портретные изображения, плакат-портрет, собрание украинского киноплаката, история кино, киноискусство, плакатная графика, коллаж, графические изображения
Аннотация: На матеріалах зібрання українського кіноплаката з фондів Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського розглянуто кіноплакат як джерело візуальної інформації; проаналізовано композиційні плакати з портретними зображеннями акторів українського та світового кіномистецтва; охарактеризовано підходи, якими керувалися художники під час роботи над створенням плакатних аркушів; висвітлено основні художньо-стилістичні особливості плакатів із зображеннями акторів, охарактеризовано творчу манеру окремих майстрів кіноплаката; відзначено особливу цінність плакатів до кінострічок, що не збереглися до сьогодні^UThe author examines cinema posters as a source of visual information. Based on the materials of Ukrainian cinema posters collection of V. Vernadsky National Library of Ukraine, the article analyzes posters, the compositions of which contain portrait pictures of Ukrainian and world cinema actors. It characterizes approaches which were used by the artists during their work of posters creaton in order to present the cinema activity of the actors through the creation of cinema images in graphics or collage technique. The author traces main stylistic peculiarities of the posters with portrait pictures and creative style of certain poster artists. It is worth acknowledging that nowadays unique posters to some films of 1920–1930s which have not been preserved up to the present are of special value as important artistic documents in the history of cinema. Despite the fact that the period of the first third of the twentieth century was an age of silent black-and-white films in the history of cinema, all the posters that accompanied the films release were colored, and together they became a bright and unique page in the history of Ukrainian graphic art and cinema advertising^RКиноплакат рассматривается как источник визуальной информации. На материалах собрания украинского киноплаката из фондов Национальной библиотеки Украины имени В. И. Вернадского проанализированы плакаты, композиции которых составляют портретные изображения актёров украинского и мирового киноискусства. Охарактеризованы подходы, которыми руководствовались художники во время работы по созданию плакатных листов, на которых сквозь призму воспроизведённых графически или способом коллажа кинообразов представлен творческий путь актёров кино. Указаны основные художественно-стилистические особенности плакатов, которые содержат изображения актёров, дана характеристика творческой манеры некоторых мастеров киноплаката. Указано, что особенную ценность весомого изобразительного документа приобретают сегодня уникальные плакаты к отдельным фильмам 1920–1930-х гг., которые не сохранились. Несмотря на то, что период первой трети ХХ в. был в истории кинематографа эпохой немого черно-белого кино, все плакаты, сопровождавшие выход этих фильмов на экраны, были цветными, а в совокупности они стали яркой и самобытной страницей истории отечественного искусства графики и кинорекламы
Файл:  rks_2015_19_17.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Гутник Л. Н.
3.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Рибачок, О. М. (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського).
Європейський досвід формування електронних ресурсів історико-культурної спадщини [Текст] / О. М. Рибачок // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2016. - Вип. 20. - С.478-487
Шифр журнала: Ж68592/2016/20

Кл.слова (ненормированные):
європейська культурна спадщина, цифрові ресурси культурної спадщини. European cultural heritage, digital resources of cultural heritage. европейское культурное наследие, цифровые ресурсы культурного наследия
Аннотация: Розкрито міжнародні та національні стратегії, а також відомчі й регіональні ініціативи європейських країн у галузі оцифровування, онлайн доступу і цифрового збереження культурної спадщини, що діють в європейських установах культурної спадщини. Надано характеристики координаторів проектів та установ, що беруть участь у формуванні зазначених цифрових ресурсів. Визначені специфіка доступу та прогрес у засобах збереження культурної спадщини і захисті авторських прав^UThe article covers international and national strategies, institutional and regional initiatives of European countries concerning the digitization, online access and digital storage of cultural heritage, established in European institutions of cultural heritage, that is in libraries, archives, museums and other cultural institutions. Characterized are the projects coordinators and the institutions engaged in the formation of digital heritage resources, access specifics, progress in the media of heritage preservation and copyright protection. The author also accentuates the processes’ fragmentary nature, which reveals the possibilities and concernment of different countries as for these processes^RВ статье раскрыты международные и национальные стратегии, ведомственные и региональные инициативы европейских стран в области оцифровки, онлайн доступа и цифрового хранения культурного наследия, разворачивающиеся в европейских учреждениях культурного наследия, в частности в библиотеках, архивах, музеях и других культурных институциях. Охарактеризованы координаторы проектов и учреждения, задействованные в формировании ресурсов цифрового наследия, специфика доступа, прогресс в средствах сохранения наследия и защите авторских прав. Отмечается фрагментарность этих процессов, отражающая возможности и заинтересованность в них разных стран
Файл:  rks_2016_20_32.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Рыбачок О. Н.
4.
Видання в опрацюванні - ще не надійшло за місцем зберігання, неповний бібліографічний опис.

Юхимець, Г. М. (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ).
Гравіровані портрети маршалів Франції першої половини ХІХ ст. із зібрання Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. Іконографічне дослідження [Текст] / Г. М. Юхимець, І. І. Цинковська // Рукописна та книжкова спадщина України. - 2020. - Вип. 26. - С.142-170
Шифр журнала: Ж68592/2020/26

Кл.слова (ненормированные):
європейський гравірований портрет, маршали Наполеона, іконографія.. European engraved portrait, Napoleon's marshals, iconography.
Аннотация: Метою роботи є дослідження іконографії портретних зображень маршалів Франції доби Наполеона у гравюрах з видання Gavard Ch. Galerie des marechaux de France. Paris, 1839 із зібрання Національної бібліотеки України імені В. І. Вернадського. Методологія дослідження базується на застосуванні іконографічного та іконологічного методів, а також порівняльного мистецтвознавчого (формального) аналізу зображень, створених за життя конкретної портретованої особи і пізніше в різних видах і жанрах образотворчого мистецтва, а також у документах, творах літератури, насамперед мемуарах сучасників. Наукова новизна. Портретні зображення визначних історичних осіб завжди були й залишаються актуальними для науки, незалежно від її галузі. Проте спеціальне дослідження методом іконографічного аналізу гравірованих портретів маршалів Наполеона з видання Gavard Ch. Galerie des marechaux de France. Paris, 1839 відсутнє. Отож уперше на матеріалах різних видів образотворчого мистецтва (скульптурні монументи, живописні батальні композиції, жанрові сцени, парадні та інтимні портрети, мініатюри, гравіровані портрети і навіть твори дрібної пластики та декоративного мистецтва) та мемуарах сучасників прослідковано іконографію маршалів Наполеона. Висновки. Практичним результатом дослідження є уточнення окремих позицій у каталожному описі та в електронній базі даних НБУВ «Європейський гравірований портрет XVI–XIX ст. із зібрання НБУВ». На основі іконографічного вивчення окремих гравірованих портретів маршалів Франції з видання Gavard Ch. Galerie des marechaux de France. Paris, 1839 можемо зробити висновок, що всі автори «Галереї» активно зверталися до наявних зображень портретованих і, дотримуючись заданої замовником єдиної композиційної схеми, створили цілісну графічну портретну галерею Героїв нації, яка набула у сприйнятті нащадків меморіального значення.^UThe aim of the research is to study the iconography of engraved portraits of the Marshals of France of the Napoleonic era presented in the Gavard Ch. Galerie de mare-shaux de France, Paris, 1839 edition from the collection of V. I. Vernadskyi National Library of Ukraine. The methodology of the study is based on employing iconographic and iconological methods, as well as comparative art-study (formal) analysis of the images created in the lifetime of the concrete portrayed person and at a later time – in various forms and genres of figurative arts, as well as documents, literature, primarily, the memoirs of their contemporaries. Scientific novelty. The iconography of Napoleon's marshals has been traced relying on the examination of various forms of fine art (monumental sculptures, battlefield paintings, genre scenes, full-dress and intimate portraits, miniatures, engraved portraits and even the works of small plastic art, and those of decorative art), as well as memoirs of contemporaries. Conclusions. The practical results of the study is the specification of certain entries in the catalogue description and V. I. Vernadskyi National Library of Ukraine electronic database "European engraved portrait of the 16th–19th centuries in the V. I. Vernadskyi National Library of Ukraine collection". The iconographic study of some engraved portraits of the marshals of France from the Gavard Ch. Galerie de marechaux de France, Paris, 1839 edition suggests that all the authors of the "Gallery" repeatedly turned to the available images of the portrayed marshals, and following the general composition scheme set by their customers, they created a wholesome graphic portrait gallery of national heroes that won a memorial status in the eyes of succeeding generations.
Файл:  rks_2020_26_11.pdf - 0

Дод. точки доступу:
Цинковська, І. І. (Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського, Україна, Київ)